Bij de verkiezingen van de gemeenteraad op 18 november mikte het bestuur van Zeevangs Belang vooraf op 3 zetels. Het zijn er uiteindelijk 4 geworden, mede dank zij een onverwacht groot aantal kiezers in Edam die ons het vertrouwen hebben gegeven.
Bij de verkiezingen van de gemeenteraad op 18 november mikte het bestuur van Zeevangs Belang vooraf op 3 zetels. Het zijn er uiteindelijk 4 geworden, mede dank zij een onverwacht groot aantal kiezers in Edam die ons het vertrouwen hebben gegeven.
Vandaag hebben Dirk Dijkshoorn en Frans Visser van Zeevangs Belang samen met de burgemeester van Zeevang een sculptuur van het hoofd van Prinses Beatrix officieel overhandigd aan de Prinses Beatrix school te Kwadijk.
In onderstaande open brief zal ik mijn standpunten uiteenzetten die de kern van mijn betoog zouden zijn geweest tijdens het debat van zaterdagavond in Pius X. Het bestuur van Zeevangs Belang heeft al een verklaring gegeven van de beweegredenen om niet mee te doen met het debat op maandagavond. De tekst van de open brief treft u hier onder aan:
Op zaterdag 14 november zou een verkiezingsdebat plaatsvinden in Pius X in Volendam. Door de gewelddadige gebeurtenissen in Parijs is door alle deelnemende partijen besloten dit debat af te gelasten. Allen vonden het niet gepast om net te doen of er niets gebeurd was.
Het verkiezingsdebat dat op 14 november plaats zou vinden in Volendam, is in verband met de gebeurtenissen in Parijs, afgelast. Respect voor de enorme omvang van de aanslagen en medeleven met alle slachtoffers zijn hierbij de belangrijkste overwegingen.
Het bestuur van Zeevangs Belang nodigt iedereen die op onze partij gaat stemmen op 18 november nu al uit voor een bijeenkomst op 23 november bij café Thomas in Edam.